Contact
Tel: 0416 - 560222 (op werkdagen)

Adres: Bredevoortsestraatweg 66
7121 BK Aalten

E-mail: info@dcn.nu
30-08-2010
Vette vis eten blijft gezond'

Bron: Telegraaf

STOCKHOLM -  Het blijft gezond om tweemaal per week vis te eten, waarvan eenmaal een vette soort zoals haring, zalm of makreel. Hoewel de visvetzuren de gemiddelde groep hartpatiënten niet extra beschermen tegen nieuwe hartklachten, lijkt de vitamine D in de vis wel een beschermende werking te hebben. Daarnaar moet een nieuw groot bevolkingsonderzoek worden gedaan.

Dat heeft hoogleraar Volksgezondheidsonderzoek Daan Kromhout van de Wageningen Universiteit, tevens vicevoorzitter van de Gezondheidsraad, zondagmorgen gezegd in een toelichting op de resultaten van zijn onderzoek naar het effect van omega-3-vetzuren

 

 „Hoewel de visvetzuren alleen bij oudere diabetespatiënten het risico op een fatale hartaanval met de helft verminderen, doen ze verder ook niemand kwaad. Aangezien er een vermoeden is dat vette vis nog andere gezondheidsbeschermende effecten heeft, kan de Gezondheidsraad het huidige voedingsadvies handhaven.

Lees verder:http://www.telegraaf.nl/binnenland/article7502278.ece